25 Ιουλίου 2007

Σ.(Κ)Α.Τ.Α.: Σωματείο Ελαφροχέρηδων

Ο, μέχρι πρότινος, "αρχηγός" της κίτρινης φυλής των ταξιτζήδων, Μανώλης Μπαντουράκης δήλωσε ΕΥΘΑΡΣΩΣ σε πρόσφατο δελτίο ειδήσεων ότι τόσο αυτός όσο και η Αστυνομία γνωρίζουν πολύ καιρό τώρα την ύπαρξη "μαφίας" στην πιάτσα της Ακρόπολης!!!
Στην αποκάλυψη αυτή προέβη ο... αξιότιμος αυτός κύριος, με αφορμή τη νέα απόπειρα οδηγού Ταξί να ΚΛΕΨΕΙ επιβάτη που για –κακή του τύχη- υποδυόταν τη γαλλίδα τουρίστρια, στα πλαίσια ρεπορτάζ του Mega!
Υπενθυμίζουμε για όσους δεν γνωρίζουν, ο ταρίφας αυτός ζήτησε 75 ευρώ για τη διαδρομή Ομόνοια-Σύνταγμα και 500 ευρώ για Πειραιά-Σούνιο!!
Τα κρούσματα δυστυχώς είναι πολλά (ξεχάστηκε κιόλας το περιστατικό με τον Άγγλο φίλαθλο;) και τα βιώνουν καθημερινά οι τουρίστες που επισκέπτονται αυτή τη χώρα, χωρίς κανείς να μπορεί να τους προστατέψει από τους "αετονύχηδες" ταξιτζήδες. Και το δείγμα πλέον είναι τόσο μεγάλο που καταρρίπτει το "κλασικό" επιχείρημα ότι "αυτοί που το κάνουν είναι λαθραίοι, χωρίς άδειες κ.τ.λ.".
Όχι κύριοι ταρίφες, εσείς οι ίδιοι τα κάνετε, αυτά τα κοπρόσκυλα κυκλοφορούν ανάμεσά σας, στις ίδιες πιάτσες συχνάζετε. Και όσο ψηφίζετε για Προέδρους του Σωματείου σας στην Αττική "Μπαντουράκηδες" ο κλάδος σας δεν πρόκειται να ξεβρομίσει!
Περιμένουμε από τον νέο Πρόεδρο του ΣΑΤΑ, όχι μόνο να... καταδικάζει τα γεγονότα (αυτό το έκανε και ο Μπαντουράκης επιτυχημένα!). Περιμένουμε να απαιτεί τη διενέργεια ερευνών, να αφαιρεί άδειες εξάσκησης επαγγέλματος, να επιβάλλει στους επαγγελματίες οδηγούς την παρακολούθηση μαθημάτων συμπεριφοράς-ξένων γλωσσών-καθαριότητας(!) και ότι άλλο χρειάζεται ώστε να αναβαθμιστεί ουσιαστικά αυτός ο κλάδος. Μάλιστα για αρχή, προτείνω κύριέ μου να κάνετε κάτι με τη "μαφία" της Ακρόπολης, την οποία απέκρυπτε όσο ήταν Πρόεδρος, αλλά αποκάλυψε τόσο… γενναία τώρα ο προκάτοχός σας!

Pelatis

21 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνώ απόλυτα με το post και σας παραθέτω την -επίκαιρη λόγω ζέστης-εμπειρία μου: "Κιτρινιάρης" μου ζήτησε +3 ευρώπουλα για να... ανοίξει τον κλιματισμό!!!! Αν κάνουν αυτά σε εμάς τους Έλληνες, φαντάζομαι τι κάνουν στους έρμους τουρίστες..

Ανώνυμος είπε...

Οι φοιτητές που, μέσω Erasmus π.χ., έρχονται στην Ελλάδα, συνήθως λαμβάνουν... ειδικές οδηγίες για τα "ήθη" και έθιμα της κίτρινης φυλής! Κάπως σα να λέμε οδηγός επιβίωσης στη Βαγδάτη...

Ανώνυμος είπε...

Η μόνη "θεραπεία" που καταλαβαίνουν είναι να έχεις ένα πορτοφόλι γεμάτο κέρματα, και αν γίνει (που θα γίνει) η στραβή, να τους πετάς το αντίτιμο της κούρσας στο κεφάλι!!
Είναι όμως τόσο ευρωλιγούρηδες που, φοβάμαι πως ούτε έτσι θα καταλάβουν τίποτα...

Ανώνυμος είπε...

Είναι ΟΛΟΙ αλήτες. και μη βγει κανείς και αφορίσει τη γενικότητα, γιατί ακόμα και αυτοί που φέρονται σε μας "καλά" ή οι δικοί μας άνθρωποι και αυτοί που θεωρούμε πως είναι φίλοι μας και κάνουν αυτό το επάγγελμα, μπορεί σε μας να είναι "Παναγίες" αλλά ξεσπούν το θράσος τους σε άλλους πελάτες. Δεν υπάρχει σωτηρία όμως από τη στιγμή που αποτελούν ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της πίτας των ψηφοφόρων και τους έχει δωθεί να πιστέψουν η εντύπωση πως έχουν πολλή δύναμη στα χέρια τους.

Ανώνυμος είπε...

Μεγαλύτερη κωλοφάρα δεν υπάρχει! Ο καλύτερος τρόπος όμως για το σπάσιμο των νεύρων τους ξέρετε ποιό είναι; Α-ΠΟ-ΔΕΙ-ΞΗ.
Ζητάτε παντού και πάντα ΑΠΟΔΕΙΞΗ. Μη πληρώνετε ποτε προτού ζητήσετε ΑΠΟΔΕΙΞΗ και φυσικά αν αρνηθεί να σας δώσει αρνηθείτε να πληρώσετε! Καλέστε την αστυνομία, τσακωθείτε!!! ΑΛΛΑ ΠΑΝΤΑ ΑΠΟΔΕΙΞΗ!

Ανώνυμος είπε...

Δεν θα μπω στον κόπο να αλλάξω στον κόσμο γνώμη για τους οδηγούς ταξί. μπορώ να πω για τις δυσκολίες του επαγγέλματος και τέτοια. θα πω μόνο αυτό: δεν είμαστε όλοι ίδιοι και να ξέρετε πως όσοι κάνουμε σωστά τη δουλειά μας ντρεπόμαστε να βγούμε στο δρόμο με αυτά που κάνουν κάποιοι συνάδελφοί μας. Όσο για τον ΣΑΤΑ, πάνω-κάτω καλά τα λέει ο pelatis και θέλω να προσθέσω το εξής: ο νέος πρόεδρος, ο θύμιος Λυμπερόπουλος δηστυχώς δεν είναι ένα νέο "άφθαρτο" πρόσωπο, άρα δεν περιμένω πολλά από αυτόν. Όσο για τον "Μπαντούρα", τι να πω, είναι λόγος να αλλάξω επάγγελμα γαμώτο!!!

Υ.Γ.Δουλεύω το ταξί του πατέρα μου γιατί δεν βρίσκω δουλειά σε αυτό που έχω σπουδάσει. Προσπαθώ όμως να είμαι αξιοπρεπής στη δουλειά μου, να έχω το αμάξι μου καθαρό και να μιλάω σωστά στον πελάτη μου. Το μεροκάματο το βγάζω χωρίς να κλέβω πάντως. Φοβάμαι όμως ότι εγώ και οι όμοιοί μου αποτελούμε μάλλον τη μειοψηφία στον κλάδο...

Panos T. είπε...

Ο φιλος ο 4:04 νομίζω τα είπε όλα. Με αυτά που γίνονται πλέον, έχω αποκτήσει (λανθασμένα;) την εντύπωση οτι κάθε φορά που μπαίνω σε ταξι θα προσπαθήσει να με κλέψει/εξαπατησει ο οδηγός. Θέλετε γιατι μπορεί να έχει πειραγμένο ταξίμετρο; Θέλετε γιατί μπορεί να κάνει μεγαλύτερη βόλτα για να γράψει πιο πολλά; Θελετε γιατί ποτέ δεν έχουν ρέστα απο 5 έως 50 λεπτά; Έχω μονίμως αυτή την αίσθηση.

www.eco-reflections.blogspot.com

KitsosMitsos είπε...

Προχθές το βράδυ. Παίρνω το ταξί από κέντρο. Φτάνω στο προορισμό μου. Πληρώνω τα 5,13 ευρώ που έγραφε το ταξίμετρο με 20 ευρώ. Έκπληκτος, βλέπω τον ταξιτζή να μου δίνει ρέστα 15 ευρώ σε 3 πεντάευρα. Ετοιμάζομαι να καληνυχτίσω και βλέπω το ένα πεντάευρω να είναι φτηνή απομίμηση. Τόσο φτηνή που πρέπει να είσαι τρελά σουρωμένο για να το χάψεις. Γυρνάω, τον κοιτάζω και του λέω ψύχραιμα ότι είναι πλαστό, να μου δώσει κάποιο άλλο. Εμφανώς ψύχραιμος και ο ταξιτζής, το παίρνει απλώς πίσω και μου δίνει άλλο κανονικό, μουρμουρώντας κάτι ότι είναι οικογενειάρχης και ότι του το φορτώσανε και κάτι για τα παιδάκια του. Απλώς, δεν απαντώ. Μέχρι τον επόμενο σουρωμένο.
Τα σχόλια δικά σας.
ΥΓ Γύρισα για τελευταία ματιά, για τον αριθμό πινακίδας. Τον συγκράτησα. Ανήκει και σε εταιρία που είναι...καινοτόμα.

Ανώνυμος είπε...

Υπαρχουν και οι εξαιρεσεις αλλα η πλειοψηφια αποτελειται απο αδιστακτους απατεωνες που ειναι ικανοι να σε κλεψουν και για 5 λεπτα παραπανω. Προσωπικα εχω οχημα αλλα δεν το χρησιμοποιω. Προτιμω να μετακινουμαι με τα Μ.Μ.Μ. ΜΟΝΟ οταν υπαρξει πραγματικη αναγκη χρησιμοποιω ταξι και οπως ειπε ενας φιλος πρωτιστα ΠΑΝΤΑ μπαινω μεσα στο ταξι προκατειλλημενος στο οτι θα με κλεψουν, δεν θα μου δωσουν σωστα τα ρεστα, θα πανε απο την διαδρομη που τους συμφερει κτλ. Για αυτο τον λογο σας συμβουλευω τα εξης, τα οποια πρεπει παντα να προσεχετε πρωτου/οταν μπαινετε σε ταξι:

1)Οταν κανετε νοημα να σταματησει ΠΟΤΕ μην παρετε πρωτοβουλια να του αναφερετε τον προορισμο σας ωστε εκεινος να επιλεξει αν θα σας φορτωσει. Θα μπαινετε μεσα και θα του λετε που θελετε να σας παει. ΔΕΝ εχει το δικαιωμα να επιλεγει εκεινος την διαδρομη, αντιθετα εχει την υποχρεωση να πηγαινει τον πελατη οπου εκεινος επιθυμει. Και το λεω και σε περιπτωσεις που οι ταριφες επικαλουνται την επιλεκτικη διαδρομη επειδη οπως λενε κλεινουν και πανε σπιτια τους, πανε σε μια συγκεκριμενη περιοχη να παραλαβουν πελατη κτλ. Εαν ισχυει αυτο τοτε ας κατεβαζουν και την σημαια οι μαλακες ΟΧΙ να την εχουν αναμμενη...ετσι δεν ειναι?

2) Θα καθεστε παντα στο πισω καθισμα. Δημιουργει αλλη ψυχολογια στον ταξιτζη, νιωθει την ανασα αλλου πισω απο το σβερκο του, δεν αφηνει περιθωρια να σου πιασει την κουβεντα με αποτελεσμα να σε τουμπαρει στο τελος και κυριως γιατι ειναι πιο ασφαλες.

3) Οταν δειτε ταξι με πελατη και καταλαβετε πως θελει να παρει και δευτερη κουρσα τοτε να αρνηθειτε να μπειτε μεσα. Ακομα και εαν ο πελατης που ειναι ηδη μεσα δεν εχει προβλημα. Ειναι παρανομο. Και παρανομο και καταχρηστικο διοτι τσεπωνουν λεφτα για 2 κουρσες απο μια κοινη διαδρομη για 2 η περισσοτερους πελατες. Εαν ισχυε το σωστο τοτε γιατι οι 2 πελατες να μην μοιραζονται τα εξοδα για μια κοινη διαδρομη και να πρεπει να του τα πληρωνουν διπλα?
Το ιδιο ισχυει και αν εισαστε μεσα σε ταξι και ο ταξιτζης κανει στην ακρη για να ψαρεψει και δευτερη κουρσα. Του λετε να μην παρει αλλη κουρσα. Εκτος και αν σας ρωτησει και δεν εχετε προβλημα. Αλλα παλι ειναι σαν να δινετε συναινεση σε παρανομια. Το ξερω πως ακουγεται λιγο σκληρο διοτι εκεινη την στιγμη μπορει να εχει αναγκη μετακινησης ενας συνανθρωπος μας αλλα ειναι κατι που μπορει να συμβει σε ολους και καλο θα ειναι να κανουμε υπομονη μεχρι να βρουμε το επομενο ταξι αδειο. Μου εχει τυχει να κανω νοημα για ταξι σε κεντρικη λεωφορο της Αθηνας και ενας ταριφας που ηδη ειχε κουρσα σταματησε να με παρει και επεμενε καλα και σωνει να με παρει την στιγμη που ακριβως απο πισω του ηταν 3 ταξι ελευθερα! Οχι ρε μεγαλε, του ειπα, να φαει και κανα κομματι ψωμι και κανας αλλος συναδελφος σου οχι μονο εσυ που ηδη εχεις πελατη μεσα..

3) Στο επιμαχο θεμα των ρεστων: Oποιο και να ειναι τοσο ποσο που πρεπει να πληρωσετε στο τελος θα ζητατε πρωτα να σας δωσει ρεστα απο το ποσο που εχετε ετοιμο να του δωσετε. π.χ εαν η κουρσα κοστιζει 6.40 ευρω και εχετε 10ευρω θα ζητατε να σας δωσει ρεστα απο 10 ευρω. Αυτο και μονο τον αναγκαζει να δωσει τα σωστα ρεστα η τον θετει προ σκεψεων για το αν θα σας φαει ακομα και το δεκαλεπτο. Και μην ενδιδετε σε λεκτικα τρυκ που χρησιμοποιουν (του στυλ εμεινα απο ρεστα, μου τα πηραν ολα κτλ). Εαν ειναι ετσι τοτε θα παρετε ρεστα σας με προσεγγιση υπερ σας και οχι εις βαρος σας. Μου εχει τυχει να μην εχει να μου δωσει μισο ευρω ρεστα και τον εβαλα επιτηδες να με αφησει παρακατω μεχρι να συμπληρωσει το ταξιμετρο αλλα 50 λεπτα κουρσας (ναι δεν την χαριζω σε κανεναν πουστη).

4) ΖΗΤΑΜΕ ΠΑΝΤΑ ΑΠΟΔΕΙΞΗ, οπως προειπε ενας φιλος. Εαν δεν εχει αποδειξη κανουμε τα εξης:
a) Σαματα καλωντας την αστυνομια.
β) Δεν πληρωνουμε
γ) Κανουμε την παπια και παμε σπιτια μας για να μην χαλασουμε την ηρεμια μας.
δ) Ζηταμε να μας κοψει το ΦΠΑ αν αναλογιστουμε πως σε μια κουρσα των 10 ευρω το 1,9 ευρω ειναι το ΦΠΑ!

4) Σε σταθμους ΚΤΕΛ, ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ, ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ: Ποτε δεν δεχομαστε να παρει δευτερη κουρσα και παντα μπαινουμε στο πρωτο ταξι στην ουρα! Και το λεω αυτο γιατι κατι εξυπνοι ταριφες θελουν να τσιμπανε αμεσως πελατη αδιαφορωντας για τους συναδελφους τους που περιμενουν πιο πολυ ωρα στην ουρα να παρουν πελατη. Οσον αφορα τις αποσκευες να τις τοποθετειτε, οπως απαιτει ο κανονισμος, στο πορτ μπαγκαζ αλλα να προσεχετε απο τις ανεξελεγκτες χρεωσεις...

Αυτα απο εμενα και καλο θα ηταν να ανοιξουμε σε καποια φαση και μια κουβεντα και για τα ρεστα που μας τρωνε σε supermarket, μαγαζια πληρωμης λογαριασμων κινητων τηλεφωνων, καφετεριες...

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνω και εγω. Δεν χρησιμοποιώ ταξί σχεδόν ποτέ γιατί ξέρω ότι 99% θα συγχιστώ.

Αλλά σημαντικό είναι και το τελευταίο σχόλιο που αναφέρει τα ρέστα που μας τρώνε. Ζω Αγγλία εδώ και λίγους μήνες, και σου δίνουν τα ρέστα πάντα στα χέρια, και πάντα ΑΚΡΙΒΩΣ ακόμη και αν είναι 1 πένα. Στην Ελλάδα, πολύ συχνά σε σούπερ-μάρκετς ειδικά, όλο και τρώνε κάποια λεπτά. Και φυσικά δεν είναι το θέμα το 1 λεπτό, αλλά αφενός λεπτό-λεπτό γίνεται...ευρώ και αφετέρου το γαμώτο που σε περνάνε για μ@λ@κ@ και κοροϊδάρα.

Ανώνυμος είπε...

Μετά απο τα σχόλεια που διάβασα,απο όλους τους κυρίους-κυρίες και μικρά παιδιά εχω την εξής απορία: έχει κανείς την δύναμη της ψυχής του να βγεί στίς 03:00.μμ. με το αυτοκινητό του και όποιον άνθρωπο συναντήσει στον δρόμο να του πει να τον παει στον σπίτι του ?

Ανώνυμος είπε...

Θα ήθελα να πείτε πόσες φορές καθ΄ολη την διάρκεια της μέρας χρησιμοποιήτε ταξί,σε πόσους κακούς επαγγελματίες έχετε τύχει,εν αντιθέσει με τους κακούς πολίτες που έχει μεταφέρει ένας οδηγός σε δωδεκάωρη βάρδια (πρωί-βράδυ)κάθε μέρα,που προσπαθεί να γίνει καλός επαγγελματίας ενώ είναι σίγουρα ΑΝΘΡΩΠΟΣ.
¨Σωφερ¨.

Ανώνυμος είπε...

καλησπερα σε ολους.συμφωνω με οτι λετε αλλα σε ολα τα επαγγελματα υπαρχουνε η επαγγελματιες και η μη επαγγελματιες.η περισοτερη ειναι προσωρινα ταξιτζιδες(λαμογια) και κοιτανε να κανουνε καμια αρπαχτη για να βγαλουνε 10 η 20 ευρω παραπανω,ετσι λερωνετε το ονομα ολον.ενα θα σας πω,ολοι κοιταμε την παρτη μας και ολοι σε ενα καζανι βραζουμε,κανενας μας δεν ειναι αγιος.

Ανώνυμος είπε...

Απο την εφημεριδα το ΕΘΝΟΣ 2-3-2009
Το Σωματείο Οδηγών Ταξί Αττικής (ΣΟΤΑ), σε συνεργασία με το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο της Αθήνας, την Ειδική Υπηρεσία Ελέγχου Ασφάλισης (ΙΚΑ) και την Τροχαία διενεργούν ελέγχους προκειμένου να διαπιστώσουν αν οι οδηγοί των ταξί διαθέτουν τα απαραίτητα έγγραφα και αν πληρούν τις διατάξεις του νόμου. Τους ελέγχους συνεπικουρεί και η Ομοσπονδία Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας, στην οποία υπάγονται 12 πρωτοβάθμια σωματεία ταξί.
Τα αποτελέσματα είναι απογοητευτικά. Σύμφωνα με τους ελέγχους που πραγματοποιήθηκαν τον Ιανουάριο του 2009, από τα 1.500 συνολικά ταξί που εξετάστηκαν, το 87% των οδηγών ήταν ανασφάλιστοι. Το 15% δεν διέθεταν δημόσια έγγραφα, όπως δίπλωμα οδήγησης και ειδική άδεια οδήγησης ταξί. Το 10% των οδηγών ήταν άνω των 70 ετών, που παρανόμως κατείχαν επαγγελματικό δίπλωμα οδήγησης και ειδική άδεια οδηγού ταξί. .

Ανώνυμος είπε...

Διαπιστώθηκαν επίσης φαινόμενα εργοδότες να εκμεταλλεύονται οικονομικούς μετανάστες, αναγκάζοντάς τους να οδηγούν χωρίς τα νόμιμα έγγραφα.
«Πολλοί ήταν και οι οδηγοί που... το πρωί είναι δημόσιοι υπάλληλοι ή αστυνομικοί και το βράδυ οδηγούν ταξί. Ενας άνθρωπος που δουλεύει ήδη οχτώ ώρες και αναλαμβάνει βάρδια ταξί άλλες τόσες, καταλαβαίνετε ότι και κουρασμένος θα είναι και σίγουρα δεν θα προσφέρει τις υπηρεσίες τόσο καλά όσο ένας επαγγελματίας οδηγός ταξί», δηλώνει στο «Εθνος της Κυριακής» ο Μανόλης Βεναρδής, πρόεδρος του Σωματείου Οδηγών Ταξί Αττικής.
Σύμφωνα με τη συλλογική σύμβαση εργασίας που ορίζει τους όρους αμοιβής και εργασίας των οδηγών επιβατικών και αγοραίων αυτοκινήτων δημόσιας χρήσεως, ο βασικός μισθός των οδηγών ορίζεται στα 781 ευρώ, οι ώρες εργασίας ημερησίως ορίζονται σε 6,3 και οι ημέρες εργασίας σε 6. Οπως καταγγέλλουν οι οδηγοί, τίποτα από αυτά δεν τηρείται, οι οδηγοί υποχρεώνονται από τους ιδιοκτήτες σε 12ωρες βάρδιες, ενώ το ποσό που πληρώνουν για να ενοικιάσουν το ταξί για 12 ώρες είναι 43 ευρώ. Αντιθέτως, οι ιδιοκτήτες ταξί υποστηρίζουν ότι είναι επιθυμία των οδηγών να εργαστούν επιπλέον ώρες, προκειμένου να αυξήσουν τα έσοδά τους.

Ανώνυμος είπε...

Στο ίδιο έργο θεατές.
Αντίστοιχα ήταν και τα αποτελέσματα από τους ελέγχους που πραγματοποιήθηκαν την εβδομάδα που πέρασε, από το ίδιο κλιμάκιο, παρουσία και του «Εθνους της Κυριακής». Διαπιστώθηκε για μια ακόμη φορά ότι περισσότεροι από τους μισούς οδηγούς ταξί (52,8%) ήταν ανασφάλιστοι!
Οι έλεγχοι που ξεκινήσαμε σε συνεργασία με την Τροχαία, της οποίας η βοήθεια είναι απαραίτητη, και βέβαια του ΕΚΑ και του ΣΟΤΑ, έχουν αποδειχθεί εξαιρετικά χρήσιμοι, αφού η πλειονότητα των οδηγών που σταματήσαμε είτε δεν έχει ασφαλιστεί είτε το ταξί ως επιχείρηση δεν έχει καταχωρηθεί στο ΙΚΑ», λέει ο διευθυντής της Ειδικής Υπηρεσίας Ελέγχου Ασφάλισης ΙΚΑ, Μιχάλης Φωτεινός. «Να φανταστείτε πως κατά τη διάρκεια του ελέγχου που διενεργήσαμε στο αεροδρόμιο "Ελ. Βενιζέλος", οι οδηγοί των ταξί που δεν ήθελαν να ελεγχθούν έκλεισαν τα ταξί και έφυγαν, εισπράττοντας κλήσεις από την Τροχαία για παράνομη στάθμευση!», λέει χαρακτηριστικά.

Ανώνυμος είπε...

Πληγή για τον κλάδο τα παράνομα γραφεία ενοικιάσεων
Περίπου 13.500 ταξί κυκλοφορούν στην Αττική. Πέρα από τους ιδιοκτήτες-οδηγούς ταξί, οι υπόλοιποι επαγγελματίες οδηγοί υπολογίζονται σε 8.500. «Οι εκτιμήσεις μας είναι ότι περισσότερα από 3.000 αυτοκίνητα φοροδιαφεύγουν, που σημαίνει για το ΙΚΑ "χασούρα" 12 εκατομμυρίων ευρώ τον χρόνο», λέει ο Γιώργος Βολωτάς, γραμματέας του ΣΟΤΑ. «Αντιλαμβάνεστε επίσης, ότι όταν τα ταξί οδηγούν άνθρωποι-αλεξιπτωτιστές που δεν βλέπουν μέλλον σε αυτήν τη δουλειά, μπορεί να κάνουν παρανομίες και ανάρμοστες πράξεις χωρίς να φοβούνται τις επιπτώσεις. Ενώ ο επαγγελματίας θα φοβηθεί τις κυρώσεις», λέει χαρακτηριστικά.
Σημαντικό μερίδιο ευθύνης για τις εργασιακές συνθήκες που υφίστανται οι οδηγοί κατέχουν τα παράνομα γραφεία ενοικίασης ταξί, όπως λέει ο κ. Βολωτάς, που κάνει λόγο για συνθήκες παρανομίας και ασυδοσίας. «Πρόκειται για μεσιτικά γραφεία που νοικιάζουν από ιδιοκτήτες οχήματα έναντι 1.200 ευρώ μηνιαίως και στη συνέχεια τα υπενοικιάζουν σε οδηγούς έναντι 2.500 ευρώ.
Τα λεφτά που περισσεύουν τα εισπράττουν οι ίδιες και είναι "μαύρα"», λέει ο ταμίας του ΣΟΤΑ.
Το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Αθηνών (ΕΚΑ) συμμετέχει σε όλους τους ελέγχους, μια που οι οδηγοί (όχι οι ιδιοκτήτες) εκεί υπάγονται σωματειακά. «Απόφασή μας είναι να συμμετέχουμε σε όλες τις διαδικασίες που μας ζητούν τα πρωτοβάθμια σωματεία μας, προκειμένου να διαπιστώνουμε τις καταγγελίες τους. Βρεθήκαμε λοιπόν συνεπικουρικά στους ελέγχους και διαπιστώσαμε το μέγεθος του προβλήματος», λέει ο Χρήστος Κοντονής, έφορος στο ΔΣ ΕΚΑ.

Ανώνυμος είπε...

Σύμφωνα με τα μέλη που συμμετείχαν στους ελέγχους του Ιανουαρίου, ορισμένα από τα μέλη της μεικτής ομάδας δέχθηκαν μάλιστα απειλητικά τηλεφωνήματα από αγνώστους, κάνοντας το ΔΣ του ΣΟΤΑ να μιλάει για προσπάθεια «τρομοκρατίας από το γνωστά καρτέλ που λυμαίνονται τον χώρο μέσω παράνομων ενοικιάσεων ταξί».
«Ανησυχούμε πολύ από τα μέχρι σήμερα αποτελέσματα. Η ανασφάλιστη και "μαύρη" εργασία, η διπλή απασχόληση, αλλά και οι πολλές ώρες στο τιμόνι εγκυμονούν και κινδύνους και για τους εργαζόμενους, αλλά και για τους επιβάτες. Είναι κίνδυνος-θάνατος, θα έλεγα και έτσι εξηγούνται πολλές από τις συμπεριφορές που συχνά -δικαίως- καταγγέλλονται από τους πελάτες. Το ΕΚΑ δεν θα χαριστεί. Είναι υποχρέωσή μας για να διασφαλίσουμε τα ταμεία και τους εργαζομένους», τονίζει ο κ. Κοντονής.
Στα χαρακώματα οδηγοί και ιδιοκτήτες
Στην κατάσταση-αλαλούμ που επικρατεί στον κλάδο, έρχεται να προστεθεί και ο «εμφύλιος» μεταξύ των ιδιοκτητών ταξί (ΣΑΤΑ) και των οδηγών ταξί (ΣΟΤΑ). Οι οδηγοί καταγγέλλουν τους ιδιοκτήτες για εκμετάλλευση και εκβιαστικές πρακτικές, ενώ οι ιδιοκτήτες από τη δική τους πλευρά υποστηρίζουν ότι η νομοθεσία εφαρμόζεται στο ακέραιο. «Καταρχάς θεωρώ ότι υπάρχει αδικία από την πολιτεία, αφού οι οδηγοί ταξί θα έπρεπε να έχουν όχι ΙΚΑ, αλλά ΤΕΒΕ.
Αν οι οδηγοί είναι ανασφάλιστοι είναι επειδή το επιλέγουν οι ίδιοι, προκειμένου να μη δώσουν τα 400 ευρώ τον μήνα. Πιστεύω ότι το 100% των ταξί λειτουργεί άψογα και όλα τα άλλα είναι εκ του πονηρού», είπε στο «Εθνος της Κυριακής» ο πρόεδρος των ιδιοκτητών ταξί (ΣΑΤΑ), Θύμιος Λυμπερόπουλος.
12 εκατ. εκτιμάται ότι χάνει ετησίως το ΙΚΑ από τη μη καταβολή ασφαλίστρων
781 ευρώ είναι ο βασικός μισθός των οδηγών ταξί, σύμφωνα με τη συλλογική σύμβαση εργασίας
87% των οδηγών που ελέγχθηκαν από το κλιμάκιο τον Ιανουάριο του 2009, ήταν ανασφάλιστοι

Unknown είπε...

Μόλις έκανα με ταξί τη διαδρομή κυψέλη-κουκάκι. Έρχεται η ώρα να πληρώσω, δίνω 20ευρο και μου δίνει ρέστα ένα 10ευρο το οποίο είναι σκισμένο και κολλημένο με σιλοτέιπ. Του υποδεικνύω να μου δώσει άλλο και μου απαντά ότι δεν έχει άλλο.Κάθομαι σαν τον βλάκα και στενοχωριέμαι που δεν χόντρυνα το σκηνικό να του πω για αστυνομίες κλπ και πονάει το στομάχι μου. Γίνεται να παω κάπου στην ελλάδα και να μην σκέφτομαι ότι πρέπει ναμαι σε εγρήγορση για να μην με κλέψουν? Δεν αντέχω. Παλαιότερα μουχε επιτεθεί και ταξιτζής και δεν βρήκα άκρη με την αστυνομία. Δηλαδή τι να κάνς να φύγω στο εξωτερικό για να δω μια άσπρη μέρα?

Ανώνυμος είπε...

δωτο καπου αλλού. Θες και κολλαριστα χαρτονομίσματα... Κάνε καμμια τουμπα ή βρες κανα αγόρι γιατί η παρατεταμένη αποχή βλάπτει

Ανώνυμος είπε...

Με λύπη διαβάζω χαρακτηρισμούς όπως "κιτρινιάρής" , "ταρίφας" κτλ.
Υπάρχει σαβούρα στον κλάδο.Πάντα θα υπάρχει.Προσωπικά έχω σπουδάσει και το ταξί το πήρα απο την οικογένεια μου που και η ίδια η οικογένεια μου δεν ειχε σχεση με το ταξι.Η ανάγκη και η ζωή έτσι τα εφερε που πήραμε ένα.
Ενα θα σας πω..Καθίστε να δουλεψετε ταξι να δειτε την γλυκα.
Το να λετε στον ταξιτζη να μην παρει διπλη οταν το κανει και δεν προκαλει ..ειναι κακια.
( η διπλη απαγορευεται, αλλα αν τυχει και παρει καποιον που εξυπηρετει και δεν υπαρχει αλλο ταξι δεν καταλαβαινω δηλαδη τι προβλημα εχετε?-αυτοι που τα λενε αυτα πρεπει να βρεθουν στην φαση να περιμενουν ταξι , να μην βρισκουν επειδη ολα ειναι γεματα και να μην τους παιρνει κανενας ακομα και αν ο πελατης που εχουνε μεσα κατεβαινει στα 300 μετρα)
Δεν με ενδιαφερει τι θα πειτε.
Δουλευω 10 χρονια ταξι..τιμια.
Ατομα εδω μεσα που λενε οτι ειναι ολοι αλητες..τους εχω γραμμενους
Παρεξηγηθηκες μεγαλε? ΑΛΗΤΗΣ ΕΙΣΑΙ.
Εδω κλεβουν γιατροι , αστυνομικοι , δικηγοροι..ο ταξιτζης ειναι μονο ο αλητης?
Υπαρχουν ανθρωποι που κανουν καλα την δουλεια τους 12 -14 ωρες την μερα.
Τα έξοδα του ταξι τα ξερετε?
Δεν μας μενει τιποτα..δεν λεω οτι ειναι καλο να κλεβεις.Καποιοι και αρκετα να περνανε ..παλι θα κλεβανε.
Υπαρχουν οδηγοι που το εχουνε παρει απο μαντρά...και πολλοι απο αυτους ειναι σκαρτοι.Δεν λεει ομως αυτο κατι.Ακομα και ιδιοκτητης μπορει να ειναι σκαρτος.
Φυσικα και να ζητατε αποδειξη.Τα πραγματα εχουνε καλυτερεψει ομως και δεν ειναι οπως παλια.
Καινουργια αμαξια, καλυτερη συμπεριφορα.
Αυτοι που λενε οτι ειναι ολοι αλητες και κανουν τον κοσμο να μισει ολους τους ταξιτζηδες να σκεφτουν οτι ειναι προκατελειμενοι και δεν εχουν λογικη στο κεφαλι τους.
Σε ολους μας μπορει να εχει συμβει κατι με ταξιτζη.Θελουμε να θυμομαστε παντα τα ασχημα? Καλοι δεν υπαρχουν? Οταν τους εχουμε αναγκη ειναι καλα?
Η πολιτεια οταν βγαινει με χιονι εξω και βαζει αλυσιδες χαλαει τα λαστιχα,κινδυνευει τον εχει κατοχυρωσει να παρει κατι παραπανω?ΟΧΙ.οταν βαζει aircondition και ειναι ασυμφορο..Η πολιτεια τον κατοχυρωνει? οχι.
ΓΙΑ ΟΛΑ ΦΤΑΙΕΙ Ο ΤΑΞΙΤΖΗΣ ΕΤΣΙ?
μηπως το κακο εχει αιτια?
Οπως ειπα..σιγουρα καποιοι κλεβουν
και ξερω οτι εχετε ενα σωρο να πειτε για περιστατικα..
αλλα ειναι ενα σωρο σωστοι στον κλαδο..
15.000 ταξι και 25.000 ταξιτζηδες..τοσοι δεν θα ειναι?
ολους αγιους τους θελετε?

Οταν σας κανουνε ιστοριες να ξερετε οτι το καλυτερο ειναι το τηλεφωνο εκεινη την ωρα στην αστυνομια.Αυτοφωρο.Οχι μηνυσεις και τριχες.
Εκεινη την ωρα.Γιατι μετα θα λεει αλλα.
Αλλα μην βαζετε ολους στο ιδιο τσουβαλι γιατι ειστε εσεις αλητες.

Ολοι εχουμε να πουμε περιστατικο ξαναλεω.
Και εγω ξερω ενα σωρο.
Δηλαδη οποιος μπαινει σε ενα ταξι ειναι αυτοματα αλητης επειδη οδηγα ενα κιτρινο οχημα?
Μηπως ολοι μας , πολιτικοι , δικηγοροι , γιατροι κτλ , εχουμε μαθει στην αρπαχτη ?
Μηπως αυτα που μας δινουνε ειναι λιγα?
Τι φταιει τελικα? Υπαρχουν αλητες το ξαναλεω και συμφωνω.
Αλλα το να λες οτι ειναι ολοι αλητες και να χαρακτηριζεις ανθρωπους σωστους ετσι..εισαι μια αθλιοτητα.
τελος.